Gooiland Talks: Front Office Manager Madelief de Vink

In de rubriek ‘Gooiland Talks’ vertellen Gooiland-medewerkers over hun functie en ervaringen op hun vakgebied. Deze maand kloppen we aan bij Front Office Manager Madelief. Deze duizendpoot is het eerste aanspreekpunt voor onze gasten, is verantwoordelijk voor het beheer en de coördinatie van alle front office-activiteiten en ondersteunt onze receptionisten overal waar nodig. Hoogtijd om haar eens een paar vragen te stellen.

17 jul 2023

Wat is jouw functie binnen Gooiland?
Een half jaar geleden startte mijn Gooiland-avontuur en één ding is zeker: de tijd is voorbijgevlogen! Ik werk hier met veel plezier als Front Office Manager.

Wat deed je voordat je bij Gooiland begon?
Vorige zomer studeerde ik af aan de Hoge Hotelschool. Daarna ben ik begonnen als HR – medewerker bij een grote internationale koffieketen. Toch merkte ik al gauw dat ik het contact met de gasten daar erg miste. Ik wilde weer aan de slag in de horecabranche. Al snel kwam ik bij Gooiland uit en dat is een hele goede keuze geweest!

Kun je ons is meenemen in jouw werkdag, Madelief?
Ik start op met een lekkere koffie en een korte meeting met mijn collega’s om de planning van de dag te bespreken. Vervolgens check ik altijd even de lopende punten en welke gasten wij die dag mogen verwelkomen. Naast wat administratieve taken die dan volgen, houd ik me ook bezig met het bedenken van ‘guest services’ voor die dag, om onze gasten zich helemaal welkom te laten voelen. Tot slot controleer ik of de taken bij de receptie juist worden opgepakt en houd ik me bezig met het implementeren van nieuwe procedures en planningen.

Wat vind je het allerleukst aan je werk?
Elke dag is anders en ik verveel me geen moment. Bij Gooiland krijg ik de ruimte en vrijheid om mijn eigen inbreng en creativiteit in te zetten. Dat maakt het zo leuk en afwisselend. Daarnaast vind ik het vele contact met onze gasten en alle collega’s heel gezellig!

Wat maakt jouw werk zo uitdagend?
De hotelwereld veranderd zo snel en er is zoveel mogelijk, waardoor je nooit echt klaar bent met het verbeteren van de service en gastvrijheid. Eén ding is zeker: het staat altijd in het teken van gasten een onvergetelijke ervaring te bezorgen samen met mijn collega’s.

Wanneer is een werkdag voor jou echt geslaagd? 
Als ik écht een verschil heb gemaakt in iemand zijn of haar dag. Dat kan al met iets kleins. Door iemand zijn verwachtingen te overtreffen en de tijd voor hem/haar te nemen kan soms al zo’n groot verschil maken. Dat geeft mij heel veel energie!

Madelief de Vink