
Het uitgesproken karakter van Gooiland is bij ieder evenement waarneembaar
Gooiland draagt bij aan de impact van evenementen
De geschiedenis van de locatie en Hilversum als mediastad zie je terug in de uitstraling van onze evenementenlocatie. In de jaren ’30 van de vorige eeuw is Gooiland gebouwd, een voor die tijd enorm opvallend en vernieuwend gebouw. Die vernieuwende geest werkt tot op de dag van vandaag door in de hele locatie: in het team, de sfeer en de evenementen. Een locatie met karakter, daar profiteert ieder evenement van.


De vijf pijlers van Gooiland
-
Nieuwe Bouwen
Gooiland is gebouwd in 1936, naar ontwerp van de beroemde Nederlandse architect Jan Duiker, vertegenwoordiger van het Nieuwe Bouwen. Veel licht, veel ramen, een stalenbuizen constructie, ronde vormen en natuurlijke materialen kenmerken onze ruimtes.
-
Dutch brands
Wij maken zoveel mogelijk gebruik van producten van eigen bodem. Waarom? In de periode dat Gooiland gebouwd werd vonden veel Nederlandse merken hun oorsprong.
-
Tuin van Amsterdam
Begin vorige eeuw vestigden veel jonge, stadse gezinnen zich in het groene Gooi, de zogenaamde ‘tuin van Amsterdam’. Om hen te voorzien van wat stadsvertier werd uitgaansgelegenheid Gooiland gebouwd. Het groene Gooi leeft door in onze locatie.
-
Hilversum Mediastad
Gooiland werd gebouwd op het moment dat media in Hilversum van de grond kwamen. Verschillende programma’s zijn hier dan ook opgenomen. Torens van oude televisies en radio’s sieren onze locatie en onze ruimtes zijn vernoemd naar mediapersoonlijkheden.
-
Piet Mondriaan
Piet Mondriaans schilderij ‘Compositie met twee lijnen’ had de gemeente Hilversum in bezit en is in 1987 verkocht om Gooiland te renoveren. Als eerbetoon zie je de zwarte lijnen uit het schilderij overal in onze locatie terugkomen.
Ons team
-
Romy AlbertsCommercieel manager
-
Natascha KuprinaReceptioniste
-
Mitch VerlaanEventmanager
-
Patrick van RossumCommercieel directeur
-
Renske MarresFinancieel manager
-
Claudia TjanHotelmanager
-
Philip LamersEigenaar
-
Klaas BlesFacilitair medewerker
-
Megan De GrootReceptioniste
-
Yvonne BlankensteinSupervisor Events & Theater
-
Stephanie MansFront office manager